Imotiv I

Nuff Nang Lzd

Lazada Malaysia Lazada Malaysia Lazada Malaysia Lazada Malaysia

Saturday 4 June 2016

Diceritakan kembali

Diceritakan kembali
Sumber : FB Abdul Muati

Begin cerita nya...
MIND YOUR LANGUAGE ( Part 2)

Assalamualaikum. Coretan pagi Ahad 5.6.16

Kejadian berlaku di Universiti Pertanian Malaysia pada awal 80an. Waktu itu musim peperiksaan akhir. Kami berada dlm Dewan Besar Baru (sekarang namanya Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah).

Seingat saya kursus bahasa Inggeris tapi tak ingat level berapa. Peperiksaan baru sahaja bermula. Tiba2 kawan di sebelah saya mengangkat tangan. Seorang pensyarah datang menghampirinya dan berkata "Yes?".

Kawan saya pun berkata kpd pensyarah tsb, "Sir, my table gogey gogey" sambil menggoyang2kan mejanya.

Pensyarah tsb dgn muka serius merendahkan badannya lalu duduk bertinggung ditepi meja kawan saya dan memeriksa kaki mejanya lalu berkata "Ooo, your table gheyo'k. Let me senda kertah semeta".

Kawan saya toleh dan senyum pada saya seraya berkata perlahan2, "Kelatae jugok ko...". Saya pun ketawa... ( Bersambung )

No comments:

Post a Comment

Lazada Ramadhan

Lazada Malaysia