Imotiv I

Nuff Nang Lzd

Lazada Malaysia Lazada Malaysia Lazada Malaysia Lazada Malaysia

Friday 1 July 2016

Dialog

ASB Financing boleh jadi PENYELESAIAN, Ada masa ia boleh bertukar jadi BEBANAN. Fahami dialog ini
==============================
Mr W: Saya selalu follow key punya post mengenai ASB. Sekarang dah terbuka minda saya .Key Saya nak buat ASB maksimum 200K boleh?
KEY : Boleh jer
Mr W: saya kerja Government. Saya ni banyak personal loan . Total personal loan saya RM250K, loan kereta , kad kredit 10K pakai maksimum. saya tiada Rumah lagi . Saya nak buat ASB Financing ni untuk arrange semula saya punya kewangan. Saya ada baki cash RM15K , Saya nak buat ASB Financing 200K & gunakan RM15K tu terus bayar setahun. Nak bayar bulan-bulan saya tak mampu, Saya dah stuck bayar hutang bulanan. So nak minta Key buatkan saya punya ASB Financing RM200K. Saya harap ini Akan datang dapat menyelesaikan masalah saya.
KEY: Itu bukan penyelesaian, itu hanya akan menyulitkan awak lagi .
Mr W: Kenapa ye?? Selalu key galakkan orang buat ASB kat FB. Saya nampak banyak cara key tunjukkan ASB ni boleh jadi tools memperbaiki kewangan.
KEY: Memang boleh tetapi bergantung kepada keadaan setiap individu , Ada masanya ia bukan jadi jalan penyelesaian , tetapi penambah masalah . Awak ingin melabur dalam keadaan awak dibenggu hutang, itu adalah masalah . Gunakanlah sebalik mungkin daripada cash awak tu untuk bina duit, bukan lagi hanya urus kewangan . Buatlah perniagaan, mulakan dengan modal yang kecil contohnya 20% daripada RM15K duit awak tu . Duplikasikan keuntungan. Waktu ini awak perlu ubah character , Target dulu selesaikan amount yang paling kecil contohnya Kad kredit, kemudian Kereta Dan seterusnya personal loan tersebut. Kesemua pembiayaan yang awak dah buat adalah negative apalagi dengan kuantiti yang besar dan telah memakan sebahagian Besar DSR awak. Dalam keadaan ini ASB Financing langsung tidak membantu awak.
Mr W: baru Saya faham
"Buat dengan Ilmu , Jangan ikut-ikutan"
- sumber FB KEY-

No comments:

Post a Comment

Lazada Ramadhan

Lazada Malaysia